Min handlekurv

Lukk

Kjøpsvilkår

Registrering

Når du handler i vår nettbutikk kan du velge å registrere deg som kunde eller handle som gjest. Registreringen krever en gyldig e-postadresse. For å gjennomføre et kjøp må du legge inn mobilnummer og e-post.

Partene 

Selger er T.Lynn, Dronningensgate 12, 4610 Kristiansand, kontakt@tlynn.no Tlf. 94128625, CVR Nr. 983 690 602, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen

Adresseendring

Du som kunde er ansvarlig for at du er registrert med riktig informasjon i din profil. For å endre informasjon eller adresse, gå til Min Side. 

Priser

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% MVA. Før du utfører betalingen vil alle kostnader som er knyttet til kjøpet fremkomme. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og vil kontakte deg dersom noe slikt skulle skje. 

Betaling

I vår nettbutikk kan du betale med kort gjennom Strip og Vipps. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Stripe og Vipps som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt.  Ved kjøp i vår nettbutikk blir kjøpesummen reservert på din konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt. 

Kontakt oss:

Dersom du har spørsmål eller ikke finner svar på det du lurer på angående en bestilling, kontakt oss gjerne og oppgi ditt ordrenummer. kontakt@tlynn.no 

Leveringstid

Vi jobber for å levere varene dine raskest mulig. Normal leveringstid er som regel to virkedager + ordinær postgang. Noe lengre leveringstid kan forekomme i forbindelse med helligdager. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at man er utsolgt for en eller flere varer, og vil kontakte deg dersom dette skjer. Vi sender ikke til utlandet. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. 

Leveransevilkår

Alle ordre fra T.Lynn blir sendt via Posten. Om pakken ikke kan leveres i din postkasse, vil du få en hentemelding som forteller hvor du kan hente din pakke. Du kan også velge å hente varer i butikken i Dronningensgate 12 kostnadsfritt. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor).

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare, anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt og returnerer opprinnelig vare til oss. 

Retur

Om du ønsker å returnere en vare, må du kontakte oss på kontakt@tlynn.no så sender vi deg en retur etikett. Lever så pakken på Posten eller nærmeste hente-/innleveringssted med Posten/Bring. Legg ved ordrebekreftelsen i pakken. Prisen for returen blir trukket fra beløpet vi refunderer til deg.

Tilbakebetaling ved returer

Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?

 Hvis du har betalt med kort får du en automatisk mail om at vi har startet tilbakebetaling så fort returen er registrert hos oss. Når returen har kommet til oss, kan det ta opptil 3-10 dager før pengene er refundert.

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Uavhentede pakker

Dersom din pakke ligger uavhentet på Posten vil du først få en påminnelse om å hente pakken. Om pakken fortsatt ikke blir hentet vil den gå i retur til oss. For dette belastes kunden med et gebyr på 100,- for å dekke kostnadene i forbindelse med frakt og retur av pakken. 

Dersom du har valgt å hente pakken hos T.Lynn, vil det sendes en påminnelse til deg dersom ikke pakken hentes.

Reklamasjon

Som kjøper er du ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet, har feil eller mangler. Om du oppdager feil/mangler, må dette meldes inn til oss så snart som mulig, og vi vil finne en løsning for deg. kontakt@tlynn.no 

Mangel på varen

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

T.Lynn

Dronningensgate 12

4610 Kristiansand 

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.

Aldersgrense

For å handle hos oss må du har fylt 18 år.